Tefal UltraGliss stoomstrijkijzer FV4951

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal UltraGliss stoomstrijkijzer FV4951 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Hankiebeer 26-09-2018

Gladde, luidruchtige lichtgewicht.

Helemaal niet zwaar en een mooi lang snoer.
Hij stoomt goed en glijdt ook met gemak over pailletten, kraaltjes en prints.
Het grote reservoir is ook heel fijn. Je kunt lang aan 1 stuk strijken.

De stoomstootknop in het handvat vind ik niet handig. je drukt er regelmatig per ongeluk op en als je kracht wil zetten op dikkere stof, zit hij een beetje in de weg.

Daarnaast pruttelt hij: hij spuugt een beetje als je hem neerzet en hij klinkt als een espressomachine. En vooral het geluid blijkt best irritant na vaker gebruiken.

Pluspunten

• lang snoer
  • gladde bodem
  • niet zwaar
  • groot reservoir

Minpunten

• lawaaierig
  • spuugt

Bram 23-09-2018

Primma strijkijzer

Primma strijkijzer met een goede prijs kwaliteit verhouding.
Strijkijzer warmt snel op waardoor je bijna gelijk kan beginnen.
Het water resovoir is vrij snel leeg als je continu aan het stoomstrijken ben.
De stoom en sproeiknop kunnen met iets grotere handen per ongeluk bediend worden tijdens het strijken.

Pluspunten

• Snel warm
  • Glijd soepel

Minpunten

• Water snel op
  • Knoppen kunnen onbedoeld bediend worden

Josje2611 22-09-2018

Handig in gebruik, snel op temperatuur

Strijkijzer is snel warm waardoor je snel kunt beginnen met strijken. Hij strijkt de diepe kreukels weg in samenwerking met de stoom functie. Nadeel vind ik dat het water reservoir aan de kleine kant is en je kan niet tijdens het strijken hem bijvullen. Je moet wachten tot hij afgekoeld is.

Margriet 21-09-2018

Lichtgewicht

Doordat dit strijkijzer makkelijk en licht in de hand licht, beweegt het met elke handeling mee.
Daarnaast heeft het een hoog vermogen waardoor de vouwen/kreukels snel uit de stof gestreken zijn.
Het enige nadeel vind ik het kleine waterreservoir. Tijdens het strijken kan het waterreservoir niet gevuld worden. Ik vind dat het water snel op is. Door steeds te wachten tot het strijkijzer koud is waarna je het kunt vullen kost veel tijd.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Goede stoomverdeling

Minpunten

• Water kan tijdens gebruik niet bijgevuld worden

zwelgjuh 19-09-2018

Niks speciaals

Ik vind dit strijkijzer echt niks speciaals. Ja, hij doet prima zijn werk maar ook niet meer dan dat.

Edswart 19-09-2018

snel en krachtig

deze lichtgewicht is degelijk met genoeg functie mogelijkheden.
met de zeer gladde zool glijd het gemakkelijk over verschillende stoffen, de zool gaat makkelijk langs knoopjes en andere accessoires.
de krachtige extra stoomstoot zorgt dat dat vervelende kreukels snel verdwijnen.
het beschikt over een grote vulopening maar helaas wordt er geen vulbeker bij geleverd.
het snoer is makkelijk om het handvat op te bergen, tevens staat het stevig op de grote achterkant.

Pluspunten

• zeer gladde zool
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• geen vulbeker
  • knop stoomstoot

Lokr 17-09-2018

Licht gewicht strijkijzer

Prima strijkijzer. Het bedieningsgemak is groot en de knoppen zijn eenvoudig te bedienen. Minpuntje is de plaatsing van de sproeikop boven op het apparaat. In de beginperiode veelvuldig per ongeluk deze knop aangeraakt met als gevolg onnodig water op je strijkgoed. Positief is de ecostand waarmee onnodig energie verbruik wordt voorkomen. Helaas verliest het apparaat dan wel wat water tijdens het srijken. De strijkzool is superglad en goed vormgegeven waardoor ook rond de knoopjes van een blouse eenvoudig gestreken kan worden. Het apparaat is lekker licht wat het gebruikersgemak ten goede komt. Kortom een prima strijkijzer voor een goede prijs

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Sproeikop

SuzaVV 17-09-2018

Prima apparaat

Makkelijk in gebruik, geen toeters en bellen. Gewoon stof ‘selecteren’ en gaan. Glijdt soepel. Wel met kantelen omhoog dan stoomt ie na, dan vind ik een beetje eng.

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Makkelijk

Minpunten

• Pruttelt

Marleen G 17-09-2018

Strijkt erg goed

Ik mag dit strijkijzer testen en heb het nu 1 week in huis. Ik ben toe aan een nieuwe en twijfel zelf tussen deze en een
stoomgenerator. Ik heb al eens eerder een stoomgenerator gehad maar die was vrij snel kapot en behoorlijk duur.
Er zit een handleiding bij met alleen plaatjes, ik heb liever tekst maar het wijst zich vanzelf.

Bij het uitpakken zie ik een mooie gladde strijkzool. Het strijkijzer is snel opgewarmd en gaat makkelijk over de stof. Het strijkijzer stoomt met een behoorlijke kracht waardoor de kreukels erg makkelijk uit de stof gaan. Dat valt zeker niet tegen en doet naar mijn mening niet onder voor een stoomgenerator.

Verder zit er auto off op. Het strijkijzer gaat daardoor vanzelf uit als je het niet gebruikt. Dat vind ik wel erg handig want ik doe wel eens andere dingen tussen het strijken door. Ik zet dan nooit het strijkijzer uit. Een klein nadeel: het waterreservoir is erg snel leeg.
Al met al een hele goede eerste indruk van dit strijkijzer en ik zou het zeker aanraden.

Pluspunten

• Gladde strijkzool
  • Krachtige stoomafgifte
  • Goede prijs/ kwaliteit

Minpunten

• Klein water reservoir

Ingrid 17-09-2018

Groot strijk vlak

Toe aan een nieuw strijkijzer heb ik weer gekozen voor een Tefal daar ik zeer tevreden was over mijn vorige strijkijzer. Deze strijkt zeker weer naar tevredenheid. De stoom doet zijn werk ook naar tevredenheid. Het apparaat hoeft alleen gestuurd te worden. Enige nadeel, persoonlijke mening is dat de water spuiter weer voorop zit, had deze nu onderop gehoopt. Vindt het strijkijzer ook zwaar maar daar tegenover hoef je hem zelf alleen maar te sturen, druk geven is niet nodig.

Pluspunten

• Strijkt zelf

Minpunten

• Zwaar

JanninaR 14-09-2018

Prima Strijkijzer

Het is een goed strijkijzer voor deze prijs. Gebruiksvriendelijk en erg snel klaar voor gebruik. De minpunten zijn dat het boostknopje in de handgreep zit waardoor je deze vaker gebruikt dan nodig en het vullen van water kun je het beste met een flesje doen.